Sofie Scheutz

Medieforsker, DR

Sofie Scheutz er kvalitativ medieforsker og trives bedst ved siden af brugeren, hvor hun observerer og iagttager brugeres intuitive og ofte logiske adfærd på ikke særlig intuitive eller logiske hjemmesider. Sofie arbejder med alle former for kvalitative måder at begribe brugere på, lige fra fokusgrupper til usabilitytest og eyetracking.

Meet Sofie Scheutz on

  • Facebook
  • Twitter
  • About the session

    Unge brugere og nye medier

    Kort, konkret og konsekvent

    DJ: Le Gammeltoft (DK), DJ og radiovært, DR
    TALERE: Carsten Andreasen (DK), medieforsker, DR // Christian Badse (DK), interaktiv producer // Christina Nordvang Jensen (DK), 3.G på Espergærde Gymnasium // Kirstine Vinderskov (DK), medieanalytiker, Den Grafiske Højskole // Niels Folmann (DK), adm. direktør, BBDO // Søren Østergaard (DK), forfatter og ungdomsforsker
    MODERATOR: Anders Høeg Nissen (DK), vært på P1-programmet ’Harddisken’, DR
    KREATIV SUPPORT: Jørn Nielsen (DK), art director, Gorm Larsen og Partners

    Det er kort: 6 talere på 45 minutter.
    Det er konkret: Unge brugere og nye medier.
    Det er konsekvent: 20 slides x 20 sekunder x 6 talere.

    Emnet ‘Unge og nye medier’ kan angribes fra mange vinkler. Her får du seks særligt udvalgte; serveret i tapas-størrelse. Talerne spænder fra udvikleren til forskeren til teenageren, så vær forberedt på en gryderetsoplevelse balancerende på grænsen til det vanvittige.

    PRODUCERE: Sofie Scheutz, medieforsker, DR // Rasmus Groes Thomsen, innovationskonsulent, DR

    Twitter search for: Sofie Scheutz