Per Mikael Jensen

CEO, Metro International

Per Mikael Jensen er President og CEO for Metro International og fritstillet administrerende direktør for TV 2. Han startede sin karriere hos Politiken, hvor han arbejdede som journalist og senere som nyhedsredaktør og redaktør for PS. Siden har han bl.a. været ledende redaktionschef for Jyllands-Posten i København, direktør for den danske udgave af MetroXpress, og i 2006 blev han udnævnt til direktør for TV 2. Per 1. november 2007 tiltrådte han som President, CEO hos Metro International.

More on Per Mikael Jensen

  • Metro International
  • Meet Per Mikael Jensen on

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • About the session

    Mediepolitiske udfordringer

    Kræver nye medier en ny mediepolitik, eller kan vi nøjes med de traditionelle værktøjer? Er politikerne gearet til at tackle udfordringerne?

    PANEL: Ellen Trane Nørby (DK), medie- og kulturordfører, Venstre // Mogens Jensen (DK), medie- og kulturordfører, Socialdemokratiet // Simon Emil Ammitzbøll (DK), medie- og kulturordfører, Det Radikale Venstre.
    MODERATOR: Martin Krasnik (DK), journalist, Weekendavisen

    Igen i år sætter New Media Days mediepolitikerne stævne i en diskussion om politik og de nye medier. Hør mediepolitikernes visioner og bud på, hvad de gør for at styrke rammerne for de nye medier i Danmark.
    Som noget nyt lader New Media Days mediebranchen selv udfordre politikerne gennem tre markante indspark fra mediebossen, kulturprofilen og entreprenøren. Se hvad der sker, når Per Mikael Jensen, Kresten Schultz Jørgensen og Finn Helmer går mediepolitikerne på klingen.

    I 2007 var Per Mikael også paneldeltager i “Mediestratego”
    I 2008 var Per Mikael paneldeltager i “Hvornår flytter netaviserne hjemmefra?”

    Tweets from: @permikaeljensen
    Search for @permikaeljensen
    Twitter search for: Per Mikael Jensen