Per Mikael Jensen

president og CEO, Metro International

Per Mikael Jensen er president og CEO for Metro International og fritstillet administrerende direktør for TV 2. Han startede sin karriere hos Politiken, hvor han arbejdede som journalist og senere som nyhedsredaktør og redaktør for PS. Siden har han bl.a. været ledende redaktionschef for Jyllands-Posten i København, direktør for den danske udgave af MetroXpress, og i 2006 blev han udnævnt til direktør for TV 2. Pr. 1. november 2007 tiltrådte han som president og CEO hos Metro International.

More on Per Mikael Jensen

  • metronews.ca
  • Metro
  • Meet Per Mikael Jensen on

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • About the session

    Hvornår flytter netaviserne hjemmefra?

    I den digitale tidsalder har netaviserne mere og mere at skulle have sagt. Har avisfamilierne andet til fælles end efternavnet?

    PANEL: Lisbeth Knudsen (DK), koncernchef, Det Berlingske Officin, og chefredaktør, Berlingske Tidende //
    Morten Wagner (DK), direktør, Freeway // Per Mikael Jensen (DK), CEO, MetroXpress International
    MODERATOR: Anders Lassen (DK), adm. direktør, Infomedia

    De store avisers websites er blevet teenagere både i alder og opførsel. De har vokseværk, er begyndt at tjene deres egne penge og viser stigende tegn på uafhængighed. De har afvist moderavisernes abonnementsmodel, og produktionen af nyt stof til nettet bliver større og større. Behøver online-nyheder en printavis? Og hvor ligger mulighederne for synergi mellem de forskellige platforme? Hør panelet tage netavisernes udfordringer og muligheder op til diskussion.

    I 2007 var Per Mikael Jensen udfordrer i Mediepolitiske udfordringer samt paneldeltager i Mediestratego.

    Tweets from: @
    Search for @
    Twitter search for: Per Mikael Jensen