Medierne og staten [2009]
Had, kærlighed, uafhængighed og afhængighed, men mest af alt penge. Toppen af den danske mediebranche krydser klinger.
PANEL: Asger Aamund (DK) bestyrelsesmedlem, MTG // Jørgen Ejbøl (DK) bestyrelsesformand, JP/Politiken // Lars Liebst (DK) bestyrelsesformand, TV2 // Michael Christiansen (DK) bestyrelsesformand, DR
MODERATOR: Lasse Jensen (DK) journalist og direktør, Jensen & Kompagni
Hvert år uddeler staten mere end 5 mia. kroner i form af licens, momsfritagelse og kolde kontanter. De store checks udskrives til de traditionelle medier, mens nye medier kun har indirekte adgang til offentlige penge. Den danske mediebranche kan ikke leve uden støtten, men har også meget svært ved at leve med den. Statens rolle i de ellers kritiske medier er enorm – særligt op til det kommende medieforlig. Vi sætter statens forhold til medierne – og mediernes forhold til staten – til debat.
More like this:
New Media Days 2007: ‘Mediestratego’
New Media Days 2008: ‘Morgendagens levende billeder – hightech eller discount?’