Jesper Bay

marketingdirektør, IFPI

JESPER BAY er MA i international virksomhedskommunikation, og han har siden 2003 været kommunikations- og marketingdirektør for pladeselskabernes brancheorganisation IFPI. Jesper Bay har drevet egen management- og konsulentvirksomhed i musikbranchen og været direktør for danske og internationale pladeselskaber. Bay er underviser i music management ved Rytmisk Musikkonservatorium, og blogger om musikbrancheforhold på jp.dk.

About the session

Vi vil ha’ Spotify til Danmark! [2009]

Hvor længe skal geografiske grænser spænde ben for danskernes adgang til nye, attraktive online tjenester?

PANEL: Anders Valbro (DK) musiker, Dodo and the Dodos // Jacob Bøtter (DK) partner, Wemind // Jesper Bay (DK) marketingdirektør, IFPI // Martin Gormsen (DK) vicedirektør, KODA
MODERATOR: Tim Frank Andersen (DK) adm. direktør, Brandzation

Der udvikles i øjeblikket en række spændende nye mediedistributionstjenester, som virkelig er attraktive set med brugernes øjne. Men de er desværre lukket land for danskere. Hvorfor kan det det lade sig gøre i Sverige, når der stadig er lange udsigter her hos os? Er det rettigheder eller markedets størrelse, der er årsagen? Se de spændende tjenester live, og hør eksperterne debattere, hvem der har aben, og hvad der skal til, før vi kan få lov at tjekke ind i den fagre digitale verden.

Mere om emnet:
Gaffa.dk: Spotify skaber bekymring [December 2009]

Search for IFPI
Search for Spotify