Jakob Kahlen

Creative Director, Storyplanet

JAKOB KAHLEN er uddannet designer og har arbejdet med digitalt design og konceptudvikling siden 1996. Tidligere har Jakob bl.a. været kreativ chef hos 1508 A/S og Triple Cph og driver i dag sin egen designvirksomhed samtidig med at han fungerer som Creative Director for Storyplanet. Jakob er desuden tilknyttet Danmarks Medie- og Journalist Højskole, hvor han underviser i digitalt design og sidder i skolens advisory board for de interaktive uddannelser.

More on Jakob Kahlen

  • Storyplanet
  • www.jakobkahlen.com
  • Meet Jakob Kahlen on

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Delicious
  • About the session

    Skræddersy din online fortælling [2009]

    Viften af digitale mediegenrer kalder på nye narrative udtryk, tankemønstre og konkrete værktøjer.

    WORKSHOP BY: Bjarke Myrthu (DK) direktør & stifter, Storyplanet // Jakob Kahlen (DK) Creative Director, Storyplanet

    Skal online storytelling have pondus, handler det om at spille på hele medieklaveret og fortælle historien dér, hvor udtryksformerne står stærkest. Hvorfor lave tv, hvis man ikke har eye candy? Hvorfor blogge, hvis en illustration bedre når din målgruppe på tværs af sprog og grænser? Myrthu diskuterer og konkretiserer fordele og ulemper ved medieformer og -indhold, og giver inspiration til konceptudvikling ved hjælp af synopsis og storyboard.

    We have more speakers for you at New Media Days 2009 – Take a look here!

    Tweets from: @jakobkahlen
    Search for @jakobkahlen
    Twitter search for: Jakob Kahlen