Frederik Wiedemann

Medstifter og partner, ReD Associates

Frederik Wiedemann er medstifter og partner i innovationsfirmaet ReD Associates, der assisterer virksomheder i organisering og ledelsesstruktureret innovation. Blandt ReD Associates kunder i den digitale medieindustri tæller navne som Samsung, Intel, Sonaoma og DR. Frederik Wiedemann har en fortid som direktør i Dansk e-Learing Center og har desuden arbejdet som embedsmand i Stats- og Finansministeriet.

More on Frederik Wiedemann

  • ReD Associates
  • Meet Frederik Wiedemann on

  • LinkedIn
  • Facebook
  • About the session

    Brugerviden som guideline

    Hvordan kan man som medieselskab systematisk udnytte brugerviden som guideline for forretningsinnovation og produktudvikling?

    SPEAKER: Frederik Wiedemann (DK), medstifter og partner, ReD Associates
    MODERATOR: Eva Steensig (DK), erhvervssociolog og ejer, LIGHTHOUSE CPH

    “Når virksomheder laver innovation med brugerne i tankerne, begår de typisk den fundamentale fejl at tro, at brugerne er rationelle, at de kender deres egne behov, og at de deler det samme syn på verden som virksomheden.”

    Dette er ordene fra oplægsholder Frederik Wiedemann, der i denne session, ved hjælp af eksempler fra det etnografiske feltarbejde og den sociologisk baserede analyse, vil præsentere et revideret syn på brugeradfærd og behov.

    Twitter search for: Frederik Wiedemann