Morgendagens levende billeder – hightech eller discount?
Er der guld for enden af den digitale tv-regnbue? De store indholdsleverandører krydser klinger og kigger ind i krystalkuglen.
PANEL: Kenneth Plummer (DK), generaldirektør, DR // Merete Eldrup (DK), adm. direktør, TV2 // Michael Ritto (DK), adm. direktør, Nordisk Film // Poul Madsen (DK), ansv. chefredaktør, Ekstra Bladet
MODERATOR: Mads Brügger (DK), journalist & studievært, DR
I de kommende år vil danskerne få leveret levende billeder i et hidtil uset omfang. Nye kanaler på det jordbaserede sendenet, tv til mobilen, web-tv og download af film og tv-serier vil ryste tv-markedets bolsjepose og skabe nye muligheder.
Men hvem skal betale for indholdet i et marked, hvor lavkonjunkturen truer, og mediehusenes økonomi halter? Skal danskerne overlæsses med billige produktioner og udenlandsk tv, eller giver de nye muligheder også ny indtjening? Hør mediebossernes bud på potentialer og udfordringer for fremtidens tv.
Kenneth Plummer deltog i 2007 i panelet ‘Mediestratego‘.